30
Apr

2η Συνάντηση – Ιταλία

Η δεύτερη συνάντηση, έγινε στις 25-29 Μαρτίου 2015 στο” IIS Pertini-Santoni Κροτόνε / ΙΤΑΛΙΑ. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν 8 χώρες Γερμανία, Ιταλία, Γαλλία,  Βουλγαρία,  Φινλανδία,  Πολωνία, Τουρκία και  Ελλάδα. Στη συνάντηση πήραν μέρος μαθητές από την Γερμανία και την Ιταλία.

Θέμα   της συνάντησης : Ενσωμάτωση – H ένταξη απαιτεί απαραίτητα προσόντα, δεξιότητες, γνώσεις από την μεριά του εκπαιδευτικού.

Κύρια σημεία

  • Το εκπαιδευτικό σύστημα  προβλέπει για την εκπαίδευση μαθητών με δυσκολίες μόνο σχολεία γενικής εκπαίδευσης.
  • Παρουσιάστηκαν τα εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών από τις οποίες προέρχονται οι συμμετέχοντες στο Erasmus..
  • Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένα βίντεο στο οποίο παρουσιάζεται με σαφήνεια το πώς αισθάνονται οι μαθητές SEN στις τάξεις όπου παραμελούνται οι ανάγκες τους και έδειξε τις πρακτικές συνέπειες για τους καθηγητές και τους γονείς σχετικά με το τι μέτρα μπορούν να ληφθούν για την προώθηση της διδασκαλίας χωρίς αποκλεισμούς.

 

Αναλυτική περιγραφή 

Στην συνάντηση η κάθε χώρα ετοίμασε εργασίες για το εκπαιδευτικό της σύστημα, τα ακαδημαϊκά  προσόντα που πρέπει να έχουν οι  εκπαιδευτικοί ώστε να αντιμετωπίσουν την πρόκληση της ένταξης μαθητών σε κανονικό σχολείο, καλές πρακτικές και βιωματικά εργαστήρια.

DSCN0034

Οι συμμετέχοντες του έργου είχαν την ευκαιρία να ενσωματωθούν κατά τη διάρκεια του δείπνου καλωσορίσματος  την Τετάρτη 25 Μαρτίου, στο οποίο δημιουργήθηκε  μια φιλική ατμόσφαιρα για τις επόμενες εργάσιμες ημέρες. Ανάμεσα στις συναντήσεις εργασίας ήρθαμε σε επαφή με την κουλτούρα της περιοχής και έγιναν επισκέψεις σε χώρους τοπικού ενδιαφέροντος όπως ιστιοπλοϊκός όμιλος, εργαστήρι κοσμήματος κα. Είδαμε πως αποδέχονται και εντάσσουν σε κοινωνικούς χώρους άτομα με αναπηρία (ειδικά διαμορφωμένα σκαφάκια για ανάπηρα άτομα στον ιστιοπλοϊκό όμιλο). Επισκεφθήκαμε τοπικά εστιατόρια και δοκιμάσαμε την ιταλική κουζίνα .

Η 1η  εργάσιμη μέρα (26 Μαρτίου) ξεκίνησε με ένα θερμό καλωσόρισμα στο σχολείο. Οι  μαθητές είχαν ετοιμάσει το χώρο και τα υλικά και συστήθηκαν σε όλους τους συμμετέχοντες πριν από το πρώτο μέρος του εργαστηρίου. Υπήρξε μια ευκαιρία για τους μαθητές από την Ιταλία και τη Γερμανία και τους εκπαιδευτικούς να γνωρίσουν ο ένας τον άλλο.

Στην ενότητα “εκπαιδευτική διαδικασία Ι” αναπτύχθηκε το θέμα:.«Πώς εμείς, ως εκπαιδευτικοί είμαστε προετοιμασμένοι για να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις της διδασκαλίας χωρίς αποκλεισμούς». Σύμφωνα με το πρόγραμμα της συνάντησης  οι συμμετέχοντες προσπάθησαν να αναπτύξουν την ιδέα της κατανόησης του τι είναι άτομα με ειδικές ανάγκες. Ακολούθησαν παρουσιάσεις σεναρίων διδασκαλίας του πως μπορούν να  προσαρμοστούν αυτές οι ιδέες στην καθημερινή πρακτική .

 

Οι παρουσιάσεις από τις χώρες ήταν οι εξής:

  • Ο κος Μουσταφά Αϊντίν συντονιστής του σχολείου στην Τουρκία ανέπτυξε το θέμα της δυσλεξίας και δυσαρηθμισίας.
  • Το ΕΕΕΕΚ Χίου εκπροσώπησαν οι κα Λουίζα Μιχαλακοπούλου και η κα Τζένη Βούλγαρη και ανέπτυξαν  το θέμα:  «επαγγελματικά προσόντα εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή στην Ελλάδα,  βελτίωση των εκπαιδευτικών προσόντων»  και με βάση την εμπειρία του σχολείου τους, μοιράστηκαν  ορθές πρακτικές  ένταξης  μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

? Μετά την επίσκεψη στο χώρο του σχολείου η συντονίστρια της Πολωνίας- κα Hanna Skowro?ska μαζί με συνάδελφο της παρουσίασαν το τι ισχύει  στην Ειδική Εκπαίδευση Δασκάλων στην Πολωνία τόσο  σε κανονικά σχολεία όσο και σε ειδικά σχολεία για μαθητές με ΕΕΑ.

? Η Γερμανική ομάδα με τους : κα Petra Herz και ο κ Christian Graack παρουσίασε  πρακτικά εργαστήρια . Συμμετείχαμε όλοι οι εταίροι  σε δραστηριότητες που μας  επέτρεψαν να καταλάβουμε τις δυσκολίες των μαθητών με κινητικά προβλήματα και τι έχουν να αντιμετωπίσουν. Μια άλλη δραστηριότητα παρουσίαζε  το πρόβλημα της διάσπασης προσοχής . Μετά τις  δραστηριότητες ακολούθησε συζήτηση και  προβληματισμός σχετικά με την αντιμετώπιση μαθητών στην καθημερινή διδασκαλία χωρίς αποκλεισμούς. Μερικά συμπεράσματα ήταν ότι :δίνοντας απλές και σαφείς οδηγίες, αποφεύγοντας αρνητικές και πολύπλοκες καταστάσεις , δίνοντας παράλληλα καθήκοντα στους μαθητές μπορούμε να παρέχουμε βοήθεια στους μαθητές.

Η 2η εργάσιμη ημέρα (27 Μαρτίου) ξεκίνησε με τη συνεδρίαση των συντονιστών προκειμένου να αξιολογήσουν τις συνεχιζόμενες δραστηριότητες, να σχεδιάσουν την επόμενη συνάντηση στην Πολωνία με επίκεντρο τον επιμερισμό των ευθυνών σύμφωνα με τις πληροφορίες στο έντυπο της αίτησης.

Μετά τη συνάντηση, επισκεφθήκαμε  τις εγκαταστάσεις κατασκευής κοσμήματος του διεθνούς φήμης Gerardo Sacco .

Στη συνέχεια ακολούθησαν παρουσιάσεις και εργαστήρια στο χώρο του σχολείου που αφορούσαν  προσεγγίσεις επαγγελματοποίησης  για μια  προηγμένη κατάρτιση των εκπαιδευτικών,  παραδείγματα βέλτιστων πρακτικών,  συζητήσεις της ομάδας και πρακτικές ασκήσεις για την ενσωμάτωση των σπουδαστών.

DSCN0063

Το απόγευμα της ίδιας μέρας έγινε παρουσίαση από την κα Patrizia Rizzo συντονίστρια και εκπρόσωπο του σχολείου στην Ιταλία και από τον κ Pasquale Piro καθηγητή πληροφορικής. Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένα βίντεο στο οποίο παρουσιάζεται με σαφήνεια το πώς αισθάνονται οι μαθητές SEN στις τάξεις όπου παραμελούνται οι ανάγκες τους και έδειξε τις πρακτικές συνέπειες για τους καθηγητές και τους γονείς σχετικά με το τι μέτρα μπορούν να ληφθούν για την προώθηση της διδασκαλίας χωρίς αποκλεισμούς. Ο κ Pasquale Piro εισήγαγε την ιδέα του χαμηλού κόστους Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας για την κοινωνική ένταξη. Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν βίντεο, όπου σχεδίασαν  νοητικούς χάρτες με σχόλια ήχου για εμπλουτισμό του μαθήματος, οργάνωση διδασκαλίας κα. Κάθε εκπρόσωπος της ομάδας έργου έλαβε ένα σύνολο υλικών πολυμέσων για να  τα χρησιμοποιήσει στο σχολείο του.