3
May

Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών C1 – Γερμανία

Έκθεση  2ης συνάντησης στο  Moers  της Γερμανίας

23 με 26 Απριλίου  2018

Εκπαιδευτικοί ΕΕΕΕΚ που συμμετείχαν:

Δημήτρης Αντώνογλου,  Ευγενία Βούλγαρη,

Πλουμίτσα Κρουσουλούδη, Λουίζα Μιχαλακοπούλου.

Η δεύτερη  συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Moers στη Γερμανίας από τις 23 -04 -2018 έως και τις 26-04-2018 είχε ως στόχο την επιμόρφωση των συμμετεχόντων.

Πιο συγκεκριμένα οι εκπαιδευτικοί των 9 χωρών:  Πολωνία, Βουλγαρία, Πορτογαλία, Τουρκία, Φιλανδία, Ελλάδα, Γαλλία, Γερμανία και Ιταλία, παρακολούθησαν ένα τριήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο από τον ακαδημαϊκό Detlev Lindau – Bank, το έργο του οποίου περιστρέφεται γύρω από την ποιότητα της εκπαίδευσης.

Το πρώτο βράδυ στις 21 Απριλίου 2018 παρατέθηκε δείπνο καλωσορίσματος σε κεντρικό εστιατόριο, όπου παρευρέθηκαν όλοι οι εταίροι .

Την  επόμενη μέρα Κυριακή  22 Απριλίου πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στην πόλη του Μόερς από τους μαθητές του σχολείου που φιλοξένησαν την 2η συνάντηση του προγράμματος.

Ο εκπαιδευτής του σεμιναρίου, ακαδημαϊκός Detlev Lindau – Bank

Την Δευτέρα 23 Απριλίου ξεκίνησε το σεμινάριο με ομιλητή τον προαναφερθέντα ακαδημαϊκό. Ακολουθήσαμε την ατζέντα του προγράμματος  σύμφωνα με την οποία ειπώθηκαν τα παρακάτω:

  • Παρουσίαση της έρευνας του Hattie,
  • Προσέγγιση στην εννοιολογική δομή της έρευνας,
  • Μελέτη των δεδομένων της έρευνας του ,με στόχο να βρεθούν οι παράγοντες που έχουν θετικό αντίκτυπο στα αποτελέσματα των εκπαιδευτικών διαδικασιών (ελαττώνοντας τους κινδύνους της σχολικής διαρροής ).

Υπήρξαν διαλλείματα κατά την διάρκεια των παρουσιάσεων όπου συζητήθηκαν προβληματισμοί και ανταλλάχθηκαν απόψεις τόσο μεταξύ όλων των εταίρων  όσο και με τον ομιλητή.

Την Τρίτη 24 Απριλίου συνεχίστηκε το σεμινάριο με τα παρακάτω θέματα, προβληματισμούς και εργαστήρια:

 

 

 

Συμπεράσματα από την έρευνα:

Βρίσκοντας κίνητρα για τους μαθητές που μεγιστοποιούν την επίδραση της εκπαιδευτικής διαδικασίας,

Προβληματισμοί :

Ποιοι παράγοντες βελτιώνουν τα μαθησιακά αποτελέσματα και ποιοι όχι.
Εξέταση της συμβατότητας των σχεδίων ανάπτυξης της σχολικής μονάδας των εταίρων με τα συμπεράσματα της έρευνας του Hattie.

Ο συνάδελφος από τη Γερμανία Christian παρουσιάζει

Ένας από τους στόχους του έργου είναι η βελτίωση της αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών και η οικοδόμηση των βάσεων για την εισαγωγή αλλαγών στη σχολική ανάπτυξη με τις παρεμβάσεις που έχουν τον μέγιστο αντίκτυπο,  σύμφωνα με τη λίστα του Hattie. Η εκπαίδευση ου έγινε στο  C1 ήταν υψηλής ποιότητας και οδήγησε την ομάδα του έργου από τη θεωρία στην πράξη. Βοηθώντας μας να προβληματιστούμε  και να αποφασίσουμε τι να εφαρμόσουμε στα σχολεία μας, ανταποκρινόμενοι στις ανάγκες των μεμονωμένων σχολείων, η δραστηριότητα C1 αποδείχθηκε ιδιαίτερα σημαντική για τα επόμενα στάδια του έργου.Πιο αναλυτικά συζητήθηκαν, παρουσιάστηκαν, έγιναν εργαστήρια και εκπαιδευτήκαμε στα παρακάτω:

  • εισαγωγή στο σύστημα μέτρησης του εκπαιδευτικού αντικτύπου του Hattie
  • ισχυρές και αδύναμες παρεμβάσεις στα μαθησιακά αποτελέσματα
  • μέθοδοι και τρόποι ανάδρασης στην τάξη (θεωρία και πρακτική)
  • συνεντεύξεις με μαθητές, βλέποντας μέσα από τα μάτια των μαθητών (visible learning)
  • Προσδιορισμός βασικών κινήτρων μεγιστοποίησης του αντίκτυπου στις διαδικασίες μάθησης.
  • Μεθοδολογία για τη δημιουργία σεναρίων μάθησης / διδασκαλίας (κρίσιμες δεξιότητες αντανάκλασης και ανάλυσης).
  • Ανάπτυξη σχολείων, δεξιότητες διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού.
  • Μείωση του κινδύνου πρόωρης μαθητικής εγκατάλειψης του σχολείου.

 

Η συνεργασία μας επικεντρώθηκε επίσης στα εξής:

– εξετάζοντας τα πρόσφατα σχέδια ανάπτυξης των εταίρων,

– απαντώντας στις ερωτήσεις:

 

  1. Το πρόσφατο σχέδιο σχολικής ανάπτυξης ταιριάζει με το αποτέλεσμα της έρευνας του Hattie;
  2. Λαμβάνει υπόψη τους θετικούς παράγοντες προκειμένου να βελτιωθεί η απόδοση των σχολικών εκπαιδευτικών συστημάτων;

Εάν “όχι” – γιατί όχι; εάν “ναι” – σε ποιο βαθμό;

 

Εργαστήριο για το Status Quo των σχεδίων σχολικής ανάπτυξης των συμμετεχόντων σχολείων:

Ομάδα εργασίας με τους συναδέλφους από Φινλανδία και Τουρκία

– Παρουσίαση της έρευνας των μαθητών σχετικά με τα πρόσφατα σενάρια διδασκαλίας και εκμάθησης. ανάλυση της συμβατότητας με τα ευρήματα του:

-ομοιότητες και διαφορές; πιθανές συνέπειες για την περαιτέρω ανάπτυξη,
– καθορισμός παραγόντων υψηλής επίπτωσης.

-Η εργασία σε ομάδες τόσο ανά χώρα όσο και μικτές ομάδες για συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων έδωσε τροφή για περαιτέρω σκέψεις και προβληματισμούς και  διεύρυνε την οπτική όλων.

 

Για την διεξαγωγή του σεμιναρίου εκδόθηκαν πιστοποιητικά κινητικότητας Europass τα οποία:

– Παρέχουν  προστιθέμενη αξία στο έργο καταγράφοντας το σκοπό και τα αποτελέσματα της συμμετοχής των ατόμων,
– Αυξάνουν  τη διαφάνεια και την προβολή του έργου και παρέχουν τη δυνατότητα διάδοσης των αποτελεσμάτων,
– Βοηθούν  τους οργανισμούς να αναγνωρίζουν το μαθησιακό επίτευγμα ενός ατόμου,
– Παρουσιάζουν τις  δεξιότητες και ικανότητες που αποκτήθηκαν κατά τη διάρκεια της εμπειρίας κατάρτισης / εκμάθησης,

Στόχος της εμπειρίας C1 Europass Κινητικότητα είναι :

Η επαγγελματική Εκπαίδευση των εκπαιδευτικών.

Συμμετοχή σε εξειδικευμένη κατάρτιση εκπαιδευτικών σχετικά με τη μεγιστοποίηση των επιπτώσεων στις διαδικασίες μάθησης.

Ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και ανάπτυξη του σχολείου.

Ικανότητες διαχείρισης έργου

Ανάπτυξη κινητικών και γλωσσικών δεξιοτήτων (χρήση από όλους της Αγγλικής Γλώσσας) μέσα από ομαδικές-διεθνικές συνεργασίες

Με το πέρας του σεμιναρίου ακολούθησε συνάντηση συντονιστών με στόχο την αξιολόγηση του έργου μέχρι τώρα μέσα από μια SWOT ανάλυση και προγραμματισμός των επόμενων συναντήσεων

Όλα τα αποτελέσματα και τα αποτελέσματα είναι διαθέσιμα στο twinspace μας (European Etwinning Platform):

https://twinspace.etwinning.net/50561/pages/page/293746

https://twinspace.etwinning.net/50561/pages/page/295375

 

`Η αξιολόγηση καθώς και οι περαιτέρω επιπτώσεις για τη βελτίωση των εργασιών του έργου διατίθενται εκεί.