22
Jun

Παρατηρήσιμη Μάθηση Ι Ιουν 18

Ιούνιος 2018 – Επιμορφωτικό Σεμινάριο για τους εκπαιδευτικούς του νομού Χίου

Δράση διάδοσης και μεγιστοποίησης του αντίκτυπου του σχεδίου

Για να μεγιστοποιηθεί ο αντίκτυπος των αποτελεσμάτων του σχεδίου σε επίπεδο Νομού πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτικό σεμινάριο που απευθυνόταν σε όλους τους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού, στο οποίο έγινε παρουσίαση του σχεδίου και της εφαρμογής του στο σχολείο μας.

Το σεμινάριο είχε διάρκεια 5 διδακτικών ωρών, και πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας, Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Χίου. Το παρακολούθησαν 76 εκπαιδευτικοί από την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, οι οποίοι στη συνέχεια λειτούργησαν ως πολλαπλασιαστές ενημερώνοντας τους εκπαιδευτικούς των σχολείων τους.

Για να εξασφαλιστεί η ποιότητα, η συμμετοχή και η διάδοση των αποτελεσμάτων, σαν συνδιοργανωτές συμμετείχαν εκτός από το σχολείο μας, οι Σχολικοί Σύμβουλοι του Νομού και οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χίου.

 

Ο Δημήτρης Αντωνόγλου – Εκπαιδευτικός Πληροφορικής του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Χίου και συντονιστής του Προγράμματος ανέπτυξε την έννοια της Παρατηρήσιμης Μάθησης και πως μπορεί να εφαρμοστεί στα σχολεία.

Κατόπιν οι εκπαιδευτικοί του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Χίου, Βούλγαρη Ευγενία – Εργοθεραπεύτρια και Μιχαλακοπούλου Λουίζα – Φυσικής Αγωγής εξήγησαν στο ακροατήριο πως εφαρμόζονται στο Ε.Ε.Ε.ΕΚ Χίου οι αρχές της παρατηρήσιμης μάθησης, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ Visible Teaching for Performance και τα σημαντικότερα στοιχεία της μετεκπαίδευση των εκπαιδευτικών του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Χίου στη Γερμανία με θέμα την «Παρατηρήσιμη Μάθηση»

Ο Σχολικός Σύμβουλος της 2ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης Χίου, Σταμάτης Βούλγαρης ανέλυσε το ερωτηματολόγιο ελέγχου εφαρμογής της παρατηρήσιμης μάθησης και τη σημασία του σχολικού κλίματος στην επίτευξη των μαθησιακών στόχων.

Ο Σχολικός Σύμβουλος της 1ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης Χίου Γεώργιος  Καψάλης, αναφέρθηκε στις Ενεργητικές εκπαιδευτικές τεχνικές με παραδείγματα από Εννοιολογικούς Χάρτες και Ιστοριογραμμές.

Η Σχολική Σύμβουλος 47ης & 49ης Περιφέρειας Προσχολικής Αγωγής: Ελένη Μοσχοβάκη, ανέλυσε τεχνικές αυθεντικής αξιολόγησης – και πως δημιουργείται ο Φάκελος Αξιολόγησης Μαθητή (Portfolio).

Τέλος ο Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων, Νίκος Χαβιάρας, πρότεινε στρατηγικές και έδωσε παραδείγματα σύνδεσης της προγενέστερης γνώσης των μαθητών με τη νέα, στα φιλολογικά μαθήματα.

Το σεμινάριο έκλεισε με ανοιχτή συζήτηση για την εφαρμογή της Παρατηρήσιμης Μάθησης στα σχολεία.