7η Συνάντηση – Γαλλία
Η 7η συνάντηση για το πρόγραμμα Erasmus+, με τίτλο ?INCorporated-Inclusion Needs Competence? πραγματοποιήθηκε από τις 14 μέχρι τις 20 Φεβρουαρίου 2017 στο σχολείο EPLEFPA DU PERIGORD, στη Γαλλία.
Στην συνάντηση παρευρέθησαν συνάδελφοι από Βουλγαρία, Πολωνία, Τουρκία, Φιλανδία, Ιταλία, Γερμανία και Γαλλία καθώς και μαθητές από Τουρκία και Γαλλία.
Θέμα της συνάντησης ήταν τα αποτελέσματα συνεντεύξεων με άτομα διοίκησης αναφορικά με την συμπερίληψη, τις υποστηρικτικές δομές, τους μαθητές.
Κύρια σημεία συνάντησης:
- Ύπαρξη εστιατορίου ( ιδιωτικό) με εργαζόμενους άτομα με αναπηρία.
- Η εκπαιδευτική πολιτική της Γαλλίας για τα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες προβλέπει φοίτηση αυτών τόσο σε τυπικά σχολεία όσο και σε ειδικά.
Αναλυτική περιγραφή – ημερολόγιο της συνάντησης
15 /02/2017
Συνάντηση καλωσορίσματος
Την πρώτη μέρα του δείπνου καλωσορίσματος, σ? ένα όμορφο εστιατόριο κοντά στο ξενοδοχείο μας, μας δόθηκε η ευκαιρία ν? ανταλλάξουμε τα νέα μας.
16/02/2017
Συνεντεύξεις, παρουσιάσεις και βίντεο με εκπαιδευτικούς, μαθητές και υπεύθυνους αποφάσεων- Ξενάγηση σχολείου- Εργαστήριο
Τη δεύτερη μέρα οδηγηθήκαμε στο σχολείο με δύο minibuses όπου ήπιαμε καφέ και συναντήσαμε τον νέο σχολικό διευθυντή που μας καλωσόρισε. Μετά προχωρήσαμε στην αίθουσα συναντήσεων όπου ανταλλάξαμε προϊόντα και δώρα και ξεκινήσαμε τη δουλειά.
Η ατζέντα της συνάντησης είχε την εξής ακολουθία:
Η πρώτη παρουσίαση ξεκίνησε με την ιταλική ομάδα. Αυτοί μας έδειξαν βίντεο όπου εκπαιδευτικοί και μαθητές παίρνουν συνεντεύξεις απ? τους υπεύθυνους αποφάσεων σε power point.
Μετά από ένα μικρό διάλειμμα ο Γερμανός συντονιστής οργάνωσε και παρουσίασε ένα εργαστήριο. Αρχικά χωριστήκαμε σε τρεις ομάδες. Κάθε ομάδα είχε από ένα χρώμα ( πράσινο, ροζ, κίτρινο). Έπειτα μοίρασε τρία φύλλα εργασίας, ένα σε κάθε ομάδα. Σε κάθε φύλλο εργασίας υπήρχαν συνεντεύξεις και συζητήσεις αναμεταξύ δύο από τις τέσσερις διαστάσεις του προγράμματος. Εκπαιδευτικοί ( διάσταση 1/D1), μαθητές ( διάσταση 2/D2), μη εκπαιδευόμενο προσωπικό και/ ή ιδρύματα ( διάσταση 3/D3) και σχολικά συμβούλια/ πολιτικοί υπεύθυνοι αποφάσεων ( διάσταση 4/D4).
Έτσι στο ένα φύλλο εργασίας είχε συνεντεύξεις ανάμεσα στα D1 και D2, στο δεύτερο ανάμεσα D2-D3 και στο τρίτο ανάμεσα D2-D4.
Την ίδια στιγμή σ΄ ένα σχεδιάγραμμα εμφανίζονταν τα προβλήματα που δημιουργούνται λόγω των δυσκολιών που προκύπτουν από τη μη συνεργασία ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς, στους μαθητές, στο μη εκπαιδευόμενο προσωπικό και/ ή ιδρύματα και στους υπεύθυνους αποφάσεων. Το πρόβλημα δημιουργείται λόγω έλλειψης σωστής ενημέρωσης .
Έπειτα γευματίσαμε στο εστιατόριο του σχολείου. Νωρίς το απόγευμα συνεχίσαμε την εργασία μας. Μία σχολική νοσηλεύτρια κι ένας καθηγητής γαλλικής φιλολογίας μίλησαν για τη δουλειά τους στο σχολείο. Η σχολική νοσηλεύτρια συμβουλεύει για θέματα ασθενειών, ναρκωτικών, ψυχολογικής στήριξης κ.α. . Ο καθηγητής παρουσίασε ένα πρόγραμμα για τη βία και την πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου από τους μαθητές. Οι ομιλίες τους ήταν ενδιαφέρουσες.
Συνεχίσαμε με ξενάγηση στον εξωτερικό χώρο του σχολείου. Επισκεφθήκαμε το μαγαζί πώλησης προϊόντων : pate πάπιας, σαλάμι, κρέας και κρασί.
Ολοκληρώσαμε τη βόλτα επισκεπτόμενοι μία τάξη όπου διδάσκονταν αγγλικά και δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές να εξασκηθούν. Έτσι χωριστήκαμε σε ομάδες και κουβεντιάσαμε μαζί τους. Είχαν προετοιμάσει μια σειρά ερωτήσεων που απαντήσαμε και συζητήσαμε για τα ενδιαφέροντά τους καθώς και για τα μελλοντικά τους όνειρα.
Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για μία ώρα κι έπειτα πήγαμε για φαγητό στο κέντρο. Το εστιατόριο ήταν υπέροχο, με μαύρη κι άσπρη διακόσμηση. Το γεύμα μας είχε γνήσια γαλλική γεύση. Ήταν ακόμη μία ευκαιρία να συζητήσουμε σ΄ένα φιλικό περιβάλλον. Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο αφού απολαύσαμε έναν περίπατο στην πόλη.
17/02/2017
Ομάδα εργασίας για το INCworkbook ( εγχειρίδιο για την ενσωμάτωση)- επίσκεψη σε εστιατόριο που εργάζονται άτομα με διανοητικές αναπηρίες- εργασία για το νέο project, εφαρμογή
Την Τρίτη μέρα ξεκινήσαμε να εργαζόμαστε πάνω στο INCwork βιβλίο. Χωριστήκαμε σε ομάδες και συζητήσαμε για το πώς το σκεφτόμαστε και πώς θα τοποθετήσουμε τα κεφάλαια. Το Dropbox ήταν πολύ βοηθητικό. Η πρόταση από την Ελλάδα, τη Βουλγαρία και την Τουρκία ήταν πολύ ενδιαφέρουσα.
Η γερμανική ομάδα θα ξεκινήσει να φτιάχνει το βιβλίο, το οποίο θα είναι έτοιμο στην επόμενη συνάντηση που θα πραγματοποιηθεί στη Γερμανία στις 20-24 Μαΐου
Το μεσημέρι πήγαμε για φαγητό σ? ένα εστιατόριο στην εξοχή όπου εργάζονται άτομα με αναπηρίες, κυρίως με πνευματικά και ψυχολογικά προβλήματα, που δεν μπορούν να εργαστούν σε κανονικές δουλειές.
Το εστιατόριο άνοιξε πριν δέκα χρόνια από έναν άντρα που είχε ένα όραμα. Κάλεσε φίλους και γνωστούς κι έθεσαν τη βάση για το εστιατόριο. Σ? αυτό απασχολούνται 11 άτομα με αναπηρίες κι ένας μάγειρας. Ένας εθελοντής, που προσφέρει τις υπηρεσίες του εκεί, μας εξήγησε τη λειτουργία του εστιατορίου. Οι απασχολούμενοι εργάζονται με τυπικό ωράριο και δεν τίθεται θέμα απόλυσης, εκτός αν θελήσουν οι ίδιοι να παραιτηθούν. Παίρνουν επίδομα απ? την πολιτεία και βάση των ωρών που εργάζονται διαμορφώνεται ο μισθός τους. Επίσης μας μίλησε για έναν ακόμη εθελοντή όπου απασχολείται μία ώρα την ημέρα φτιάχνοντας οριγκάμι κι αισθάνεται ότι βρίσκεται σ? ένα ζεστό, φιλικό περιβάλλον. Σύντομα πρόκειται να ανοίξει ένα καινούριο εστιατόριο στο Bordeaux όπου θα απασχοληθούν 28 άτομα με αναπηρίες κι ένας μάγειρας. Αυτό ανήκει σε μία οργάνωση χρηματοδοτούμενη από την πολιτεία κι από δωρεές.
Επιστρέψαμε στο σχολείο για τη συνάντηση των συντονιστών. Το θέμα της συζήτησης αφορούσε το Incworkbook. Ο Γερμανός συντονιστής μαζί με τη βοηθό του Ramona έχουν αναλάβει να το γράψουν. Καθένας μπορεί να τοποθετήσει βοηθητικό υλικό στο Dropbox. Κάθε σχολείο οφείλει να πληρώσει ένα ποσό με σκοπό την έκδοση τουINCworkbook (~800 euros) και το μοίρασμα 50 αντιτύπων στο καθένα. Η επόμενη και τελευταία συνάντηση θα γίνει στη Γερμανία στις 20-24 Μαΐου 2017.
Έπειτα συζητήσαμε για το νέο πρόγραμμα. Το πρόγραμμα των συναντήσεων και της κινητικότητας θα αποτελείται από τρία σεμινάρια για εκπαιδευτικούς που θα μπορούν να παρακολουθούν 4 άτομα και θα έχουν διάρκεια τρεις μέρες το λιγότερο το καθένα. Επίσης θα υπάρχει κινητικότητα και για μαθητές. Αρχικά θα πρέπει να ολοκληρωθούν μερικά στοιχεία της αίτησης για την υποβολή της.
Ακόμη μία μέρα τελείωσε μ? ένα όμορφο δείπνο σε φιλική ατμόσφαιρα.
18/02/2017
Κοινωνικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις
Μια μέρα με πολιτιστικές δραστηριότητες ξεκίνησε νωρίς το πρωί. Με δύο minibus επισκεφθήκαμε το σπήλαιο Lascaux όπου έχουν βρεθεί ζωγραφιές από ανθρώπους της προϊστορικής εποχής. Ένα μέρος του σπηλαίου βρίσκεται κάτω από τη γη και το υπόλοιπο και μεγαλύτερο βρίσκεται εξωτερικά. Το περιβάλλον ήταν αρμονικό σε συνδυασμό με το μοντέρνο στυλ του μουσείου. Η σπηλιά ήταν σχετικά μικρή με διάφορες ζωγραφιές ζώων, όπου ο ξεναγός μάς μίλησε για αυτές. Ένα σύστημα ακουστικών μας βοήθησε να παρακολουθήσουμε διάφορες εκδηλώσεις σε αίθουσες του μουσείου όπως θεατρικές παραστάσεις, ταινία με τρισδιάστατα γυαλιά, διαδραστικό δωμάτιο με ζωγραφιές κι ένα σύντομο βίντεο που εξηγούσε την ανακάλυψη και τη δημιουργία του μουσείου.
Μέσα στο μουσείο υπήρχε ένα όμορφο κι ενδιαφέρον κατάστημα με πολλές επιλογές για δώρα κυρίως για παιδιά. Κατά τη διάρκεια της αναμονής για την ξενάγηση στο σπήλαιο απολαύσαμε τον καφέ μας στην καφετέρια του μουσείου. Μόλις τελείωσε η επίσκεψη στο σπήλαιο, κάναμε picnic στον εξωτερικό του χώρο .
Ακολούθησε επίσκεψη σε δύο εντυπωσιακά μεσαιωνικά χωριά. Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο αργά το απόγευμα. Το βράδυ δειπνήσαμε στην παλιά πόλη αφού πήραμε μια γεύση από αυτήν και την αρχιτεκτονική της.
19/02/2017
Ημέρα αναχώρησης
Την Κυριακή το πρωί, μετά από μία σύντομη βόλτα στην παλιά πόλη, αφήσαμε τη Periguex κι επιστρέψαμε στο Bordeaux με το τρένο, όπου ταξιδέψαμε αεροπορικώς για Ελλάδα.
Το 7ο project συνάντησης ήταν πολύ όμορφο. Οι Γάλλοι εταίροι ήταν πολύ φιλόξενοι και θα θέλαμε να τους ευχαριστήσουμε, όσο και τους άλλους εταίρους, για τις υπέροχες στιγμές που μας προσέφεραν.