EEEEK Χίου

Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Χίου

Αρχική > Δραστηριότητες
Τετάρτη 12 Μαρτίου 2025

Προγράμματα Αγωγής Υγείας

   Τα συγκεκριμένα προγράμματα στηρίζονται σε ένα σύνθετο μοντέλο, το οποίο περιλαμβάνει την ανάπτυξη της ικανότητας των μαθητών, τη συνειδητοποίηση και την αναγνώριση των συναισθημάτων τους και της εικόνας που έχουν για τον εαυτό τους, καθώς και τους παράγοντες που επηρεάζουν τα παραπάνω.
    Λόγω της φύσης της Αγωγής Υγείας, εφαρμόζονται μέθοδοι διδασκαλίας που καλλιεργούν ένα ευχάριστο κλίμα στην τάξη και συντελούν στο να γίνει η μάθηση μια ευχάριστη και δημιουργική εμπειρία.
    Μερικές από τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται είναι οι ακόλουθες: 
    Ασκήσεις ελεύθερου συνειρμού, παιχνίδι ρόλων, καλλιτεχνική δημιουργία, παιδαγωγικά παιχνίδια, οραματισμός, προβολή βίντεο, εργασίες, επισκέπτες ? Ομιλητές
Τα συγκεκριμένα προγράμματα υλοποιούνται από τους Εκπαιδευτικούς, την Κοινωνική Λειτουργό, τη Ψυχολόγο, την Εργοθεραπεύτρια και το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό του σχολείου μας.


Σχολικό έτος: 2007 - 08, Τίτλος προγράμματος "Αρωματικά φυτά"
συντονιστές: Πασβάντη Ειρήνη, Αργυρίου Πέτρος, Φακούδης Δημήτριος, Ζουγανέλη Πετρούλα


Σχολικό έτος: 2007 - 08, Τίτλος προγράμματος "Στοματική υγιεινή"
συντονιστές: Ζουγανέλη Πετρούλα, Σαραντίδη Θώμη, Χαψιά Αγγελική


Σχολικό έτος: 2007 - 08, Τίτλος προγράμματος "Παιγνίδια παιδιών"
συντονιστές: Σαραντίδη Θώμη, Ζαννίκου Μαρία


Σχολικό έτος: 2006 - 07, Τίτλος προγράμματος "Πιλοτικό πρόγραμμα ψυχολογικής στήριξης μαθητών που παρουσιάζουν υψηλή πιθανότητα εγκατάλειψης του σχολείου, εξαιτίας ψυχολογικών και μαθησιακών προβλημάτων"
συντονιστές: Κρουσουλούδη Πλουμή, Σαρρή Καίτη, Τσικουδή Μαρία


Σχολικό έτος: 2006 - 07, Τίτλος προγράμματος "Διαφυλικές σχέσεις - Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση"
συντονιστές: Βούλγαρη Τζένη, Παρίσης Αλέξανδρος, Σαραντίδη Θώμη


Σχολικό έτος: 2005 - 06, Τίτλος προγράμματος "Υγιεινή διατροφή των εφήβων"
συντονιστές: Ηλία Ελισάβετ, Μπατζούδη Γεωργία


Σχολικό έτος: 2005 - 06, Τίτλος προγράμματος "Στοματική Υγιεινή"
συντονιστές: Βούλγαρη Τζένη, Κρουσουλούδη Πλουμή, Παυλίδου Μαρία


Σχολικό έτος 2004 - 05, Τίτλος προγράμματος "Ισότητα των δύο φύλων" ΚΕΘΙ
συντονιστές: Βούλγαρη Τζένη, Παυλίδου Μαρία


Περιβαλλοντικά Προγράμματα

Σχολικό έτος: 2007 - 08,
Τίτλος προγράμματος "Αρωματικά φυτά"

Συντονιστές: Πασβάντη Ειρήνη, Φακούδης Δημήτρης, Αργυρίου Πέτρος,
Ζουγανέλη Πετρούλα.

per05

Σχολικό έτος: 2006 - 07,
Τίτλος προγράμματος "Διαμόρφωση εξωτερικού χώρου - Η αυλή μας"

Συντονιστές: Πασβάντη Ειρήνη, Νικήτας Ιωάννης, Φακούδης Δημήτρης

kip11

Σχολικό έτος: 2005 - 06,
Τίτλος προγράμματος "Αξιοποίηση βρόχινου νερού για άρδευση"

Συντονιστές: Πασβάντη Ειρήνη, Νικήτας Ιωάννης, Φακούδης Δημήτρη

per03

Σχολικό έτος: 2004 - 05,
Τίτλος προγράμματος "Θερμοκήπια που αξιοποιούν ήπιες μορφές ενέργειας"

Συντονιστές: Θεοδωροπούλου Έφη, Νικήτας Ιωάννης, Φακούδης Δημήτρης

per02

Σχολικό έτος 2003 - 04,
Τίτλος προγράμματος "Τα παραδοσιακά γεωργικά εργαλεία της Χίου"

Συντονιστές: Βάσιου Αικατερίνη, Γκόγκης Ιωάννης, Νικήτας Ιωάννης

per01

Δια βίου μάθησης - Comenius 2011-13

?E-coperation for our greener Europe?

«Οικολογική  Συνεργασία για μια πιο πράσινη Ευρώπη»

 

e-coperation

Από το Σεπτέμβρη του 2011, το σχολείο μας συμμετέχει σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Comenius με τίτλο ?e-coperation for our greener Europe?  -
«Οικολογική συνεργασία για μια πιο πράσινη Ευρώπη».


   Στο πρόγραμμα συμμετέχουν τα παρακάτω 7 σχολεία ( 4 σχολικά πλαίσια Ειδικής Αγωγής και 3 σχολεία Γενικής Εκπαίδευσης με ενσωματωμένες τάξεις για μαθητές με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες, όπως Αυτισμό, Φυσικές αναπηρίες, Σύνδρομο ADHD/ΔΕΠ-Υ και Συναισθηματικά προβλήματα- Προβλήματα Συμπεριφοράς),  από τη Σουηδία, την Ελλάδα, την Πορτογαλία, την Πολωνία, την Τουρκία και 2 από την Αγγλία:

Σχολικό πλαίσιο
Πόλη
Χώρα
E.E.E.E.K  Χίου
eeeek.chi.sch.gr
Χίος
Ελλάδα
Beverly School & Service for Children with Autism
www.beverleyautism.ik.org
Middlesbrough
Αγγλία
Villa Real School
www.villareal.durham.sch.uk
Durham
Αγγλία
Gimnazjum nr 51
www.zsi.wroc.pl
Wroclaw
Πολωνία
Agrupamento de Escolas D.Antonio da Costa
www.aeac.com.pt
Almada Πορτογαλία
SAFIYE NADIR EGIMIT UYGULAMA OKULU VE ORCUN ERDEM IS EGITIM MERKEZI
www.safiyenadir.com
Izmir Τουρκία
Fargelanda kommuns grundsarskola 1-10 Fargelanda Σουηδία

   Το συντονισμό του προγράμματος έχει αναλάβει το σχολείο της Αγγλίας Beverly School & Service for Children with Autism.

   Βασικοί στόχοι του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών μας σε θέματα οικολογίας και περιβάλλοντος, καθώς και η διεύρυνση των γνώσεών τους ? πάντα μέσα από τη βιωματική μάθηση-  σχετικά με τα απόβλητα και τη διατήρηση, ανακύκλωση και αναγέννηση των φυσικών πηγών. Επίσης, το πρόγραμμα αποσκοπεί στο ν? αποκτήσουν οι μαθητές μας πιο «οικολογικές» συμπεριφορές στην καθημερινότητά τους, ξεκινώντας από την εξοικονόμηση ενέργειας και φτάνοντας στην πιο στενή γνωριμία με τις φυσικές ομορφιές του περιβάλλοντος του τόπου του δικού μας και των εταίρων μας, μέσα από πρακτικά και εφαρμόσιμα παραδείγματα.

   Σημαντική βοηθός στην πορεία του προγράμματος θα είναι η χρήση Νέων Τεχνολογιών, όπως για παράδειγμα οι συνομιλίες μέσω skype και η ανταλλαγή φωτογραφιών και βίντεο, που θα κάνουν πιο ευχάριστες και προσιτές τις εργασίες του προγράμματος στους μαθητές του σχολείου μας.

   Η πρώτη συνάντηση των εταίρων πραγματοποιήθηκε από 14 Νοεμβρίου έως 18 Νοεμβρίου 2011 στην Αγγλία, όπου εκπαιδευτικοί των παραπάνω σχολείων επισκεφτήκαμε το σχολείο Beverly School and Service for Children with Autism στο Middlebrough της Αγγλίας και το σχολείο Villa Real School στο Durham της Αγγλίας.     

   Το Beverly School and Service for Children with Autism είναι ένα ειδικό σχολείο για παιδιά με αυτισμό, με 110 μαθητές ηλικίας 3-19 ετών. Κατά την τριήμερη επίσκεψή μας στο συγκεκριμένο σχολείο, ξεναγηθήκαμε στους χώρους του σχολείου, παρακολουθήσαμε τη διδασκαλία μαθημάτων όπου εφαρμόζονται εξειδικευμένα ατομικά και ομαδικά προγράμματα για τους μαθητές με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές στηριγμένα στη μέθοδο TEACCH, καθώς και μια υπέροχη γιορτή υποδοχής με πολλή μουσική, χορό και τραγούδι. Επίσης, ενημερωθήκαμε για τον τρόπο που εξειδικευμένο προσωπικό του σχολείου υποστηρίζει  τις οικογένειες των μαθητών, τους μαθητές που αποφοιτούν καθώς και άλλους μαθητές με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές, που φοιτούν σε σχολεία της γενικής εκπαίδευσης της περιοχής. Ακόμα, συζητήσαμε και σχεδιάσαμε αναλυτικά τις δραστηριότητες του Προγράμματος για τους επόμενους μήνες.

 e-coperation1  e-coperation2
   Το Villa Real είναι ένα ειδικό σχολείο που απευθύνεται σε μαθητές με σύνθετες εκπαιδευτικές ανάγκες, κινητικές- αισθητηριακές αναπηρίες, αυτισμό. Έχει 75 μαθητές ηλικίας 2-19 ετών. Κατά τη διήμερη επίσκεψή μας, ξεναγηθήκαμε στους χώρους του σχολείου και παρακολουθήσαμε μια εκδήλωση που γίνεται κάθε Παρασκευή και είναι το αποτέλεσμα της δουλειάς κάθε τάξης σχετικά με ένα θέμα που δουλεύουν όλη την εβδομάδα. Στόχος αυτής της εκδήλωσης είναι η κοινωνικοποίηση των παιδιών και η ανάπτυξη της ικανότητας να παρουσιάζουν τη δουλειά τους μπροστά σε άλλα παιδιά και ν? ανταλλάσσουν ιδέες και απόψεις. Επίσης, παρακολουθήσαμε μάθημα στο εργαστήριο ξυλουργικής και δραστηριότητες σε ειδικά διαμορφωμένη δασική έκταση γύρω από το σχολείο. Επισκεφθήκαμε ένα Κολλέγιο προ-επαγγελματικής εκπαίδευσης και ανάπτυξης δεξιοτήτων καθημερινής ζωής για μαθητές με σύνθετες εκπαιδευτικές ανάγκες, όπου οι απόφοιτοι του Villa Real μπορούν να συνεχίσουν τη φοίτησή τους. Τη δεύτερη μέρα, κάναμε μια εκδρομή μαζί με κάποιους μαθητές του σχολείου, σ? ένα Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης μέσα στο δάσος, όπου ζουν κουκουβάγιες, αετοί και άλλα είδη πουλιών και παρακολουθήσαμε επιδείξεις πτήσεων κάποιων πουλιών.
 e-coperation3 e-coperation4 
Η επόμενη συνάντηση θα πραγματοποιηθεί στην Πολωνία, το Μάρτιο του 2012.
 

Δια βίου μάθησης - Comenius 2007-09

"Exploring Europe by Singing & Dancing"

"Εξερεύνηση της Ευρώπης μέσα από το χορό και το τραγούδι"

Εταιρική Σχέση

ΙΔΡΥΜΑ
ΠΟΛΗ
ΧΩΡΑ
ΕΕΕΕΚ Χίου
Χίος
Ελλάδα
Schule Am Siel Nordenham
Nordenham
Γερμανία
Mateska Skola a Zakladni skola
Veseli, South Moravia
Δημοκρατία της Τσεχίας
   Από 2 Μαΐου έως και 8 Μαΐου 2009, στα πλαίσια της υλοποίησης του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Comenius με τίτλο "Εξερεύνηση της Ευρώπης μέσα από το χορό και το τραγούδι", το Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) Χίου, φιλοξένησε στο σχολείο εκπαιδευτικούς και μαθητές από τα σχολεία των εταίρων μας, από τη Γερμανία και την Τσεχία.
comen12 comen13 comen14
   Τις ημέρες παραμονής τους στο νησί, οι 4 μαθητές από τη Γερμανία και οι 3 από την Τσεχία παρακολούθησαν, μαζί με τους εκπαιδευτικούς τους, μαθήματα και δραστηριότητες του σχολείου μας. Επίσης, κάναμε όλοι μαζί κάποιες εκδρομές στο νησί και οργανώσαμε πολλές ομαδικές δραστηριότητες, όπως παιχνίδια, αθλοπαιδιές, μαγειρική με συνταγές από τις 3 χώρες, καλλιτεχνικές δημιουργίες. Επίσης, τα παιδιά προετοιμάστηκαν όλα μαζί για τη γιορτή λήξης του προγράμματος, που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας τηνΤετάρτη 6 Μαΐου 2009. Στη γιορτή λήξης, οι μαθητές των τριών σχολείων τραγούδησαν ένα τσέχικο, ένα γερμανικό κι ένα ελληνικό τραγούδι, καθώς και το τραγούδι της σύμπραξης, που γράφτηκε πέρσι από τους μουσικούς των σχολείων μας. Επίσης, οι μαθητές χόρεψαν χορούς από τις 3 χώρες, τους οποίους διδάχτηκαν μέσα από DVD και γραπτές οδηγίες που ανταλλάξαμε σε προηγούμενες βαλίτσες. Ήταν μια πραγματικά ξεχωριστή γιορτή, που έφερε πολύ κοντά τους μαθήτες μας και έδειξε σε όλους μας πόσο εύκολα και αβίαστα μπορεί να ενώσει η μουσική και ο χορός τους ανθρώπους, ακόμη κι αν δε μιλούν την ίδια γλώσσα.

   Η επόμενη επίσκεψη στα πλαίσια του προγράμματος Comenius με τίτλο ?Exploring Europe by Singing & Dancing?, πραγματοποιήθηκε στις 3-9 Οκτώβρη 2008 στην Τσεχία.
Επισκεφθήκαμε την πόλη Veseli , όπου βρίσκεται το σχολείο των εταίρων μας. Εκεί μας υποδέχτηκαν με μια πολύ όμορφη γιορτή καλωσορίσματος, στην οποία εκπαιδευτικοί και μαθητές τραγούδησαν το τραγούδι του προγράμματός αλλά και το ελληνικό, το γερμανικό και το τσέχικο τραγούδι, που έχουμε επιλέξει να διδάξουμε στους μαθητές των σχολείων μας.
comen17 comen20 comen16
   Ξεναγηθήκαμε στο σχολείο, παρακολουθήσαμε μαθήματα σε όλες τις τάξεις και στα εργαστήρια, ενημερωθήκαμε για το προσωπικό και τις ειδικότητες του σχολείου. Επίσης επισκεφθήκαμε το δήμαρχο της πόλης, που μας έδωσε πολλές χρήσιμες πληροφορίες για την ιστορία και τη σύγχρονη ζωή της περιοχής. Ιδιαίτερα εποικοδομητικές ήταν οι επισκέψεις σε τρία άλλα εκπαιδευτικά πλαίσια ειδικής αγωγής της περιοχής, ένα εκ των οποίων ήταν σχολείο και οικοτροφείο με άριστη κτιριακή υποδομή και εξοπλισμό. Σε γενικές γραμμές μας έκανε εντύπωση η καλή υλικοτεχνική υποδομή όλων των πλαισίων που επισκεφθήκαμε.
    Η φιλοξενία των Τσέχων εταίρων μας ήταν άψογη. Μας έδειξαν όχι μόνο τη δουλειά τους αλλά και τον τόπο τους, τις συνήθειες και τον τρόπο διασκέδασής τους.

   Από 5 Απριλίου έως και 12 Απριλίου, στα πλαίσια της υλοποίησης του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Comenius με τίτλο "Εξερεύνηση της Ευρώπης μέσα από το χορό και το τραγούδι", το Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) Χίου, φιλοξένησε στο σχολείο εκπαιδευτικούς από αντίστοιχα σχολεία της Γερμανίας και της Τσεχίας.
comen8 comen4 comen3
comen9 comen11 comen2
   Σκοπός της επίσκεψης ήταν οι μαθητές των σχολείων μας να έρθουν σε επαφή με τα ήθη και τα έθιμα της Ευρώπης μέσα από το χορό και το τραγούδι. Επίσης η ανταλλαγή ιδεών πάνω στα εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών μας που αφορούν την Ειδική Αγωγή.

   Από 18-11-2007 έως 24-11-2007, εξαμελής ομάδα εκπαιδευτικών του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Χίου (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ ), επισκέφθηκε το Νόρντενχαμ της Γερμανίας, στα πλαίσια της υλοποίησης προγράμματος <<Comenius>> με τίτλο <<Εξερεύνηση της Ευρώπης μέσα από το χορό και το τραγούδι>>.
comen21 comen22 comen19

   Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα θα συνεργαστούν 3 σχολεία (από Ελλάδα, Γερμανία, Τσεχία) για παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Σκοπός του προγράμματος είναι να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές μας σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, κουλτούρες και γλώσσες. Εξαιτίας των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών μας και της κοινής διαπίστωσης ότι τους ευνοεί η βιωματική μάθηση, αποφασίσαμε να τους ωθήσουμε να εξερευνήσουν την Ευρώπη μέσα από το τραγούδι και το χορό. Γι' αυτό το σκοπό, οι μαθητές μας θα μάθουν παραδοσιακά ή και τοπικά είδη τραγουδιών και χορών. Θα ανταλλάξουν τους χορούς και τα τραγούδια με κασέτες και βίντεο. Θα τραγουδήσουν ένα τραγούδι που θα περιέχει απλές λέξεις και από τις 3 γλώσσες. Το να τραγουδήσουν σε μια ξένη γλώσσα θα είναι μια καινούρια εμπειρία γι' αυτούς. Επίσης, θα ψάξουν για διαφορές και ομοιότητες ανάμεσα στα τοπικά τραγούδια, για παράδειγμα στα συγκεκριμένα μουσικά όργανα που χρησιμοποιούνται. Θα γίνει ανταλλαγή «βαλιτσών» ανάμεσα στα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Η κάθε βαλίτσα θα περιέχει αποτελέσματα της δουλειάς των μαθητών, τα οποία θα συμβολίζουν το ταξίδι μέσα από τις ευρωπαϊκές χώρες. Οι βαλίτσες θα ανοίγονται σε ανοικτή σχολική συνάντηση κάθε σχολείου. Έτσι, όλοι οι μαθητές θα συμμετέχουν με κάποιον τρόπο στο project. Το να μοιραστούν τα αποτελέσματα με μαθητές από άλλες χώρες που έχουν παρόμοιες δυσκολίες, θα αποτελέσει σπουδαία εμπειρία τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς.

   θα θέλαμε να εκφράσουμε θερμές ευχαριστίες για την ευγενική προσφορά έντυπου υλικού για τη Χίο, καθώς και για την προσφορά τοπικών προϊόντων, στους παρακάτω φορείς:

  • Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Χίου
  • Δήμο Χίου
  • Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου
  • Mastic Spa ? Σόδης ΑΕ

Δια βίου μάθησης - Grundtvig 2007-09

"Ενσωμάτωση ενηλίκων στην εκπαίδευση"Logopequeo
 
   Το πρόγραμμα ασχολείται με την εκπαίδευση ενηλίκων που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες όπως μετανάστες, άτομα με ειδικές ανάγκες, με ψυχικές ασθένειες και την ενσωμάτωσή τους στην κοινωνία μέσα από διάφορες δραστηριότητες μεταξύ των οποίων και η εργασία. Οι δραστηριότητες που παρουσιάζονται από το ΕΕΕΕΚ Χίου είναι η οργάνωση καντίνας στο σχολείο μας και η επαγγελματική αποκατάσταση των τελειόφοιτων μέσω προγραμμάτων του ΟΑΕΔ.
Εταιρική Σχέση
Ίδρυμα
Πόλη
Χώρα
ΕΕΕΕΚ Χίου
Χίος
Ελλάδα
IST Centre in Azuqeca de Henares
Guadalajara
Ισπανία
Folkacademy in Souhern Ostobothnia
Hermark
Φινλανδία
The Seachange Trust
Great Yarmouth
Μεγάλη Βρετανία
Education Centre Hadicum Assende Φλαμ. Βέλγιο
IST Centre in Guadalajara Guadalajara Ισπανία
   Στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος Grundtving , το Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης ( Ε.Ε.Ε.Ε.Κ) Χίου διοργάνωσε συνάντηση στη Χίο από 16/2 έως 19/2 με εκπροσώπους από την Ισπανία, την Αγγλία, τη Φιλανδία και το Βέλγιο, που αποτελούν την ομάδα συνεργασίας του προγράμματος.
Το θέμα του προγράμματος είναι «Ενσωμάτωση στην Εκπαίδευση Ενηλίκων». Εκτός από το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στο Δημαρχείο, όπου έγινε ενημέρωση από τον αντιδήμαρχο παιδείας κ. Αμέντα κι από εργαζόμενους του ΔΟΠ, στο σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, στα ΚΕΕ, στο ΚΕΚΥΚΑμεΑ, στα ΚΔΑΠμεΑ, στο ΚΑΠΗ και στη Mediterra κι έγινε ξενάγηση στο λαογραφικό μουσείο Καλλιμασιάς, στο Πυργί, τα Μεστά, τη Νέα Μονή και τα Αυγώνυμα.
    Οι επισκέπτες αποκόμισαν πολύ θετικές εντυπώσεις από την παραμονή τους στο νησί και την φιλοξενία. Επίσης, ήταν ιδιαίτερα εποικοδομητικές για όλους οι συζητήσεις και οι ανταλλαγές απόψεων, που πραγματοποίησε η ομάδα εργασίας σχετικά με την Εκπαίδευση Ενηλίκων στις διάφορες χώρες των εταίρων.
    Το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί το Μάιο σε συνάντηση που θα πραγματοποιηθεί στην Ισπανία.
    Ο Διευθυντής και το εκπαιδευτικό προσωπικό του ΕΕΕΕΚ Χίου ευχαριστούν θερμά όλους όσους μας δέχτηκαν και μας ξενάγησαν στο χώρο εργασίας τους.

   Στις 3 έως 6 Νοεμβρίου 2008 έγινε η 4η συνάντηση τωνgrund8 εταίρων του προγράμματος στο Great Yarmouth της Αγγλίας. Από το σχολείο μας συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί: Πλουμίτσα Κρουσουλούδη ΠΕ03, Βούλγαρη Τζένη ΠΕ29 και Σαραντίδη Θωμαΐτσα ΠΕ30.
    Η ομάδα αρχικά επισκέφθηκε το ?First move + college in the community?, έναν οργανισμό που εκπαιδεύει ανέργους με προβλήματα συναισθηματικά, ψυχολογικά και τους προσφέρει υποστήριξη και απόκτηση δεξιοτήτων σε Η/Υ, μαγειρική, κηπουρική.
grund7   Η επόμενη επίσκεψη ήταν στο ? Barrington farm . Creative Centre for Learning Disability?. Μια φάρμα σε ένα προάστιο του Great Yarmouth . Εκεί φιλοξενούνταν ενήλικα άτομα με ειδικές ανάγκες. Υπήρχε οικοτροφείο, καφετερία ? χώρος αναψυχής, εργαστήριο χειροτεχνίας και μια φάρμα για αγροτικές εργασίες.
    Ενημέρωση έγινε επίσης για τον οργανισμό ?Ageless opportunities + Priory family. The priory centre ? priory plain?, που απευθύνεται σε γονείς, παιδιά, ηλικιωμένους, άτομα με ειδικές ανάγκες. Υπάρχουν περίπου 30 ομάδες ηλικιωμένων που παίρνουν μέρος σε δραστηριότητες όπως ο χορός, κοινωνικές δεξιότητες, καλλιτεχνικές δραστηριότητες (ζωγραφική, συγγραφή, ποίηση), χειροτεχνίες (ράψιμο, πλέξιμο), σπορ.
grund9   Η ομάδα είδε επίσης από κοντά κι ενημερώθηκε για τη λειτουργία του κολλεγίου στη γειτονική πόλη του Norwich .
   Η τελευταία και ενδιαφέρουσα επίσκεψη ήταν στο ?The Garage?. Αυτός είναι ένας δημιουργικός χώρος στην πόλη του Norwich όπου νέοι άνθρωποι παρακολουθούν τμήματα για διάφορα είδη χορού, για θέατρο, ηχοληψία, φωτισμό θεάτρου, κατασκευή βίντεο. Η δουλειά που γίνεται, παρουσιάζεται σε εκδηλώσεις.
   Αξιοσημείωτο είναι ότι πολλοί οργανισμοί στηρίζονται στον εθελοντισμό (υπάρχουν κίνητρα για τους εθελοντές ώστε να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους) και στη φιλανθρωπία για να λειτουργήσουν.

   Στις 6-12 Μαΐου 2008 έγινε 3η συνάντηση στη Βάσα της Φινλανδίας. Από το ΕΕΕΕΚ Χίου συμμετείχε τριμελής ομάδα αποτελούμενη από τις: Πλουμίτσα Κρουσουλούδη (ΠΕ03), Ευγενία Βούλγαρη ΠΕ29, Θωμαΐτσα Ειρήνη Σαραντίδη ΠΕ30. Έγιναν οι παρουσιάσεις των εργασιών που ετοίμασε κάθε χώρα πάνω στους στόχους του προγράμματος με τελικό σκοπό την έκδοσή τους σε βιβλίο.
grund4 grund5 grund6
   Η ομάδα γνώρισε οργανισμούς και ιδρύματα για την εκπαίδευση ατόμων με ειδικές ανάγκες και την ενσωμάτωσή τους στην κοινωνία. Ακόμη επισκέφτηκε μια φάρμα όπου διαμένουν και εργάζονται ενήλικα άτομα με αναπηρίες, ένα σχολείο μεταναστών, τη βιβλιοθήκη του πανεπιστημίου και ενημερώθηκε για το εκπαιδευτικό σύστημα της Φινλανδίας από πανεπιστημιακό καθηγητή.

   Στις 18-22 Φεβρουαρίου 2008 έγινε 2η συνάντηση των ετέρων του προγράμματος στη Γάνδη του Βελγίου. Από το ΕΕΕΕΚ Χίου συμμετείχαν οι καθηγήτριες: Πλουμίτσα Κρουσουλούδη (ΠΕ03) και Κατερίνα Σταυροθεοδώρου (ΠΕ08).
grund1 grund3 grund2
   Η ομάδα επισκέφτηκε οργανισμούς και εργαστήρια για την εκπαίδευση ενηλίκων με αναπηρίες, νοητική στέρηση, ψυχικές αρρώστιες και την ενσωμάτωσή τους στην κοινωνία. Ακόμη συζητήθηκαν οι στόχοι του προγράμματος και οι εργασίες που θα αναλάβει κάθε χώρα μέχρι την επόμενη συνάντηση.