Ο ρόλος της Φυσικής Αγωγής στην ζωή ενός ατόμου με ειδικές ανάγκες είναι σημαντικός και πολυδιάστατος.
Σημαντικός διότι συμβάλλει στην ανεξαρτητοποίηση του ατόμου από την οικογένεια του, το σχολείο του και τέλος και πιο σημαντικό, από την ίδια του την αναπηρία, λόγω του ότι του δίνει ικανότητες φυσικές & κινητικές, που το καθιστούν ικανό να αυτοεξυπηρετείται ή ακόμα και να εργαστεί.
Πολυδιάστατος διότι βοηθά να ανακτήσει αυτοπεποίθηση και αξιοπρέπεια, στοιχεία που συμβάλλουν στο να ενταχθεί αλλά και να γίνει αποδεκτός από την κοινωνία , ανατρέποντας στην πράξη στερεότυπα, προκαταλήψεις και αντιλήψεις που αφορούν τα Α.μ.ε.α.
Στους γενικούς στόχους του μαθήματος μπορούν να ενταχθούν τα παρακάτω:
- Να καταστήσει στο μέτρο του δυνατού, ικανούς τους μαθητές να κινούνται αξιοποιώντας στο μέγιστο βαθμό το σώμα τους.
- Να αναπτύξουν την δυνατότητα εκούσιας κινητικής αντίδρασης σε ερεθίσματα του περιβάλλοντος, για επίλυση προβλημάτων και επίτευξη προσωπικών τους στόχων.
Οι ειδικοί στόχοι της Φυσικής Αγωγής είναι:
- Δραστηριότητες για την επίτευξη της γενικής φυσικής κατάστασης δηλαδή της καρδιοαναπνευστικής λειτουργίας, της μυϊκής δύναμης, της αντοχής, της ευκαμψίας και της ταχύτητας με δεδομένο την υστέρηση των μαθητών στην φυσική άσκηση
- Βελτίωση των θεμελιωδών κινητικών ικανοτήτων όπως βάδισμα, τρέξιμο, ρίψεις, άλματα και λάκτισμα.
- Η ψυχαγωγία των μαθητών μέσα από προσαρμοσμένες ομαδικές & ατομικές δραστηριότητες.
- Άσκηση μυϊκών μονάδων που υποστηρίζουν τον κορμό και βοηθούν στην όρθια και σωστή θέση του σώματος και κατ ?επέκταση στην καλή λειτουργία του καρδιοαναπνευστικού, ουροποιητικού, γεννητικού και πεπτικού συστήματος.
- Καταπολέμηση της νευρικής και μυϊκής έντασης σε άτομα με μυϊκή σύσπαση, νευρολογικές διαταραχές ? υπερκινητικότητα.
- Μείωση των συνεπειών από προβλήματα νευρομυικής συναρμογής.
|