|
Στο εργαστήριο Τουριστικών Επαγγελμάτων του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Χίου διδάσκονται τα εξής μαθήματα: |
Στοιχεία μαγειρικής τέχνης
Στο χώρο της κύριας κουζίνας οι μαθητές μαθαίνουν πώς να παρασκευάζουν εδέσματα ωφέλιμα για τον ανθρώπινο οργανισμό, που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες του καταναλωτή, να είναι εύγευστα και ευπαρουσίαστα. Παράλληλα, παρέχονται κάποιες πληροφορίες πάνω στις χημικές και φυσικές ιδιότητες των τροφίμων, τη θρεπτική τους άξια και τις μεθόδους τροποποίησης τους υπό την επίδραση της φωτιάς ή χωρίς αυτήν.
|
|
Επίσης, στα πλαίσια του συγκεκριμένου μαθήματος, γίνεται ενημέρωση για τους χώρους εγκαταστάσεων μιας κουζίνας, που διακρίνονται σε κύριους και βοηθητικούς, καθώς και για το τι παρασκευάζεται στον κάθε χώρο: οι κύριοι χώροι είναι η ζεστή κουζίνα , το εργαστήριο ζαχαροπλαστικής, η κρύα κουζίνα και το κυλικείο και οι βοηθητικοί χώροι είναι η είσοδος προσωπικού και εμπορευμάτων, οι ψυκτικοί θάλαμοι, οι αποθήκες τροφίμων, οι χώροι πλύσεως σκευών μαγειρείου ? εστιατορίου, ο χώρος απορριμμάτων κ.α. |
|
Στοιχεία εστιατορικής τέχνης
Στο χώρο της τραπεζαρίας ? εστιατόριο, οι μαθητές διδάσκονται τον εξοπλισμό του εστιατόριου, την οργάνωση προσωπικού, τα είδη γευμάτων, το στρώσιμο των λινών (τραπεζομάντιλων) σύμφωνα με τους κανόνες της εστιατορικής τέχνης, τους τρόπους σερβιρίσματος, τους τρόπους μεταφοράς πιάτων με δίσκο και τη σωστή τοποθέτηση των επιτραπέζιων σκευών (μαχαίρια, πιρούνια, κουτάλια, κουτάλι του γλυκού, μαχαιροπίρουνο φρούτου και ποτήρια νερού, κρασιού και σαμπάνιας) ανάλογα με το είδος του γεύματος (πρωινό, μεσημεριανό, δείπνο). Επίσης, στο χώρο της τραπεζαρίας γίνεται η προετοιμασία του μπουφέ για τις διάφορες εκδηλώσεις του σχολείου, με φαγητά και γλυκά που παρασκευάζονται από τους ίδιους τους μαθητές του εργαστηρίου τουριστικών.
|
|
Τέλος, οι μαθητές μαθαίνουν τον τρόπο υποδοχής, εξυπηρέτησης και κατάλληλης συμπεριφοράς προς τους πελάτες στο χώρο του εστιατορίου, καθώς και τον τρόπο λήψης παραγγελίας,την είσπραξη και την παρουσίαση του λογαριασμού στους πελάτες. Για την καλύτερη κατανόηση του τρόπου λήψης παραγγελίας και παρουσίασης του λογαριασμού, γίνεται βιωματική αναπαράσταση των ρόλων πελάτη - σερβιτόρου από κάποιους μαθητές. Βασιζόμενοι στον τιμοκατάλογο που φτιάχνουν, οι «πελάτες» παραγγέλνουν φαγητά και ποτά και στο τέλος οι «σερβιτόροι» υπολογίζουν το λογαριασμό κάθε «πελάτη». |
|
Οροφοκομία
Το μάθημα αυτό ασχολείται με την οργάνωση, διοίκηση και λειτουργία των τμημάτων ορόφων- πλυντηρίου- λινοθήκης των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Το τμήμα ορόφων επιθεωρεί τα διαθέσιμα δωμάτια, καθαρίζει τα κατελλειμένα και κενά δωμάτια και ενημερώνει την υποδοχή (ρεσεψιόν) για την κατάσταση των δωματίων. Τα τμήματα Οροφοκομίας και Υποδοχής πρέπει να συντονίζονται και να συνεργάζονται στενά, για να επιτυγχάνεται η ικανοποίηση των πελατών.
|
|
Στα πλαίσια αυτού του μαθήματος, οι μαθητές διδάσκονται τον καθαρισμό δαπέδων και κοινόχρηστων χώρων, τη σωστή χρήση των υλικών καθαριότητας, καθώς και την καθαριότητα των χώρων μαγειρείου- τραπεζαρίας. Ακόμη, οι μαθητές εξασκούνται στο πλύσιμο ρούχων στο πλυντήριο, στο σιδέρωμα, στο δίπλωμα των λινών και την τοποθέτησή τους στις ντουλάπες. |
|
Ο σκοπός όλων των μαθημάτων του τουριστικού τμήματος είναι να μπορέσουν οι τωρινοί μαθητές να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στον τουριστικό τομέα ως βοηθοί τραπεζοκόμοι, αποθηκάριοι, βοηθοί μαγείρων, καμαριέροι/-ες η σε άλλες συναφείς βοηθητικές εργασίες. Για να μπορέσουν οι μαθητές να γνωρίσουν από κοντά τον τρόπο λειτουργίας του κάθε τμήματος καθώς και τις υποχρεώσεις και τα καθήκοντα όλων των βοηθητικών θέσεων εργασίας μιας επιχείρησης, γίνονται εκπαιδευτικές επισκέψεις, σε τακτά χρονικά διαστήματα, σε διάφορες επιχειρήσεις,. Μέχρι σήμερα οι μαθητές έχουν επισκεφθεί ξενοδοχεία, ξενώνες, τον αερολιμένα της Χίου, ταβέρνα, αρτοποιείο, ζαχαροπλαστείο, καφετέρια, ιχθυοπωλείο και καφεκοπτείο. |
|
|