Δια βίου μάθησης - Comenius 2011-13
?E-coperation for our greener Europe? «Οικολογική Συνεργασία για μια πιο πράσινη Ευρώπη»
|
|||||||||||||||||||||||||
Από το Σεπτέμβρη του 2011, το σχολείο μας συμμετέχει σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Comenius με τίτλο ?e-coperation for our greener Europe? -
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
Το συντονισμό του προγράμματος έχει αναλάβει το σχολείο της Αγγλίας Beverly School & Service for Children with Autism. Βασικοί στόχοι του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών μας σε θέματα οικολογίας και περιβάλλοντος, καθώς και η διεύρυνση των γνώσεών τους ? πάντα μέσα από τη βιωματική μάθηση- σχετικά με τα απόβλητα και τη διατήρηση, ανακύκλωση και αναγέννηση των φυσικών πηγών. Επίσης, το πρόγραμμα αποσκοπεί στο ν? αποκτήσουν οι μαθητές μας πιο «οικολογικές» συμπεριφορές στην καθημερινότητά τους, ξεκινώντας από την εξοικονόμηση ενέργειας και φτάνοντας στην πιο στενή γνωριμία με τις φυσικές ομορφιές του περιβάλλοντος του τόπου του δικού μας και των εταίρων μας, μέσα από πρακτικά και εφαρμόσιμα παραδείγματα. Σημαντική βοηθός στην πορεία του προγράμματος θα είναι η χρήση Νέων Τεχνολογιών, όπως για παράδειγμα οι συνομιλίες μέσω skype και η ανταλλαγή φωτογραφιών και βίντεο, που θα κάνουν πιο ευχάριστες και προσιτές τις εργασίες του προγράμματος στους μαθητές του σχολείου μας. Η πρώτη συνάντηση των εταίρων πραγματοποιήθηκε από 14 Νοεμβρίου έως 18 Νοεμβρίου 2011 στην Αγγλία, όπου εκπαιδευτικοί των παραπάνω σχολείων επισκεφτήκαμε το σχολείο Beverly School and Service for Children with Autism στο Middlebrough της Αγγλίας και το σχολείο Villa Real School στο Durham της Αγγλίας. Το Beverly School and Service for Children with Autism είναι ένα ειδικό σχολείο για παιδιά με αυτισμό, με 110 μαθητές ηλικίας 3-19 ετών. Κατά την τριήμερη επίσκεψή μας στο συγκεκριμένο σχολείο, ξεναγηθήκαμε στους χώρους του σχολείου, παρακολουθήσαμε τη διδασκαλία μαθημάτων όπου εφαρμόζονται εξειδικευμένα ατομικά και ομαδικά προγράμματα για τους μαθητές με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές στηριγμένα στη μέθοδο TEACCH, καθώς και μια υπέροχη γιορτή υποδοχής με πολλή μουσική, χορό και τραγούδι. Επίσης, ενημερωθήκαμε για τον τρόπο που εξειδικευμένο προσωπικό του σχολείου υποστηρίζει τις οικογένειες των μαθητών, τους μαθητές που αποφοιτούν καθώς και άλλους μαθητές με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές, που φοιτούν σε σχολεία της γενικής εκπαίδευσης της περιοχής. Ακόμα, συζητήσαμε και σχεδιάσαμε αναλυτικά τις δραστηριότητες του Προγράμματος για τους επόμενους μήνες. |
|||||||||||||||||||||||||
Το Villa Real είναι ένα ειδικό σχολείο που απευθύνεται σε μαθητές με σύνθετες εκπαιδευτικές ανάγκες, κινητικές- αισθητηριακές αναπηρίες, αυτισμό. Έχει 75 μαθητές ηλικίας 2-19 ετών. Κατά τη διήμερη επίσκεψή μας, ξεναγηθήκαμε στους χώρους του σχολείου και παρακολουθήσαμε μια εκδήλωση που γίνεται κάθε Παρασκευή και είναι το αποτέλεσμα της δουλειάς κάθε τάξης σχετικά με ένα θέμα που δουλεύουν όλη την εβδομάδα. Στόχος αυτής της εκδήλωσης είναι η κοινωνικοποίηση των παιδιών και η ανάπτυξη της ικανότητας να παρουσιάζουν τη δουλειά τους μπροστά σε άλλα παιδιά και ν? ανταλλάσσουν ιδέες και απόψεις. Επίσης, παρακολουθήσαμε μάθημα στο εργαστήριο ξυλουργικής και δραστηριότητες σε ειδικά διαμορφωμένη δασική έκταση γύρω από το σχολείο. Επισκεφθήκαμε ένα Κολλέγιο προ-επαγγελματικής εκπαίδευσης και ανάπτυξης δεξιοτήτων καθημερινής ζωής για μαθητές με σύνθετες εκπαιδευτικές ανάγκες, όπου οι απόφοιτοι του Villa Real μπορούν να συνεχίσουν τη φοίτησή τους. Τη δεύτερη μέρα, κάναμε μια εκδρομή μαζί με κάποιους μαθητές του σχολείου, σ? ένα Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης μέσα στο δάσος, όπου ζουν κουκουβάγιες, αετοί και άλλα είδη πουλιών και παρακολουθήσαμε επιδείξεις πτήσεων κάποιων πουλιών. | |||||||||||||||||||||||||
Η επόμενη συνάντηση θα πραγματοποιηθεί στην Πολωνία, το Μάρτιο του 2012. | |||||||||||||||||||||||||