EEEEK Χίου

Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Χίου

Αρχική > Δραστηριότητες
Τετάρτη 12 Μαρτίου 2025

Φωτογραφίες Εργοθεραπείας

bwd  Σελίδα 1/2  fwd

Φωτογραφίες Comenius 2007-09

bwd  Σελίδα 1/2  fwd

Φωτογραφίες Grundtvig 2007-09

bwd  Σελίδα 1/2  fwd

Φωτογραφίες Δραστηριοτήτων

Λαγκάδα Χίου
Λαγκάδα ΧίουΛαγκάδα Χίου
bwd  Σελίδα 1/3  fwd
Αγιασμός
Πιλοτικό Αγωγής Υγείας
Ομάδα μπάσκετ
Αγαιοπελαγίτικοι αγώνες
Πυργί Χίου
Λαγκάδα Χίου

Παρουσίαση της επίσκεψης στη Φινλανδία

«Δελτίο τύπου»

Παρουσίαση της επίσκεψης στo Tαμπερέ της Φινλανδίας, από 10-14 Δεκεμβρίου 2014

104

Το ΕΕΕΕΚ Χίου στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ υλοποιεί το πρόγραμμα ?INCorporated: inclusion needs competence?,  οποίο θα διαρκέσει 3 χρόνια από Σεπτέμβριο 2014- Σεπτέμβριο 2017

Συμμετέχουν οι παρακάτω χώρες:
Φινλανδία, Ιταλία, Πολωνία, Γερμανία, Ελλάδα, Βουλγαρία, Γαλλία, Τουρκία. Συντονίστρια χώρα του προγράμματος είναι η Γερμανία.
Η πρώτη συνάντηση ξεκίνησε από την Φινλανδία στον εκπαιδευτικό χώρο Luovi όπου εκπαιδεύονται άτομα με ειδικές ανάγκες σε προεπαγγελματικά και επαγγελματικά εργαστήρια. Υπάρχουν περίπου 20 χώροι εκπαίδευσης Luovi σε όλη την Φινλανδία. Εμείς επισκεφθήκαμε το Luovi που βρίσκεται στο Tampere.

Η πρώτη μέρα στο Luovi, χώρος εκπαίδευσης ατόμων με ειδικές ανάγκες σε επαγγελματικές δεξιότητες, ξεκίνησε με ανταλλαγή δώρων  και καλωσόρισμα από την Φιλανδέζα συντονίστρια. Έγινε παρουσίαση των σχολείων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα και ενημέρωση για το συγκεκριμένο σχολείο το Luovi. Οι εκπρόσωποι της Βουλγαρίας και της Φινλανδίας έκαναν παρουσίαση σχετικά με το τι σημαίνει ο όρος «άτομα με ειδικές ανάγκες». Στη συνέχεια φτιάξαμε ομάδες εργασίας όπου μέσα από αυτές ανταλλάξαμε  ιδέες και προτάσεις για το τι θα μπορούσε να γίνει  ώστε να υπάρξει   συμπερίληψη μαθητών τόσο στο σχολικό όσο και στο προεπαγγελματικό και επαγγελματικό περιβάλλον.

54

Συζητήσαμε και εστιάσαμε στους παράγοντες που θα βοηθήσουν στην ένταξη και ενσωμάτωση των Αμεα πρώτα στο σχολείο και μετά στην κοινωνία
(γονείς, εκπαιδευτικοί, φορείς, σύλλογοι, επιχειρήσεις κα). Επισκεφθήκαμε συνεργείο αυτοκινήτων όπου εκπαιδεύονται μαθητές με  ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Εντυπωσιακό είναι ότι στο συνεργείο ο  εκπαιδευτής και ιδιοκτήτης του συνεργείου  είχε τα εξής προσόντα προκειμένου να μπορεί να εκπαιδεύει Αμεα στην επιχείρηση του:

  • Ήταν μηχανικός
  • Στη συνέχεια σπούδασε δάσκαλος για να μπορεί να διδάξει
  • Κατόπιν απέκτησε μεταπτυχιακό  (master) στην ειδική αγωγή.

Προκειμένου να υποστηριχτούν αυτές οι επιχειρήσεις  υπάρχει ένας μη  κερδοσκοπικός οργανισμός, που αναλαμβάνει να επιχορηγεί επιχειρηματίες με σκοπό να εκπαιδεύουν Αμεα στις επιχειρήσεις τους. Πιστεύουν η εκπαίδευση  πρέπει να γίνεται  στην πράξη. Δίνουν λίγη έμφαση στο θεωρητικό κομμάτι και μαθαίνουν τα απολύτως απαραίτητα.

Στη συνέχεια και αφού επιστρέψαμε στο χώρο του Luovi έγινε η επιλογή για το λογότυπο της σύμπραξης. Τα παρακάτω λογότυπα προτάθηκαν από όλους τους εταίρους προκειμένου να αποτελέσουν το σήμα της σύμπραξης.

Το λογότυπο που προέβαλλε καλύτερα όλες τις διαστάσεις της σύμπραξης ήταν αυτό που φαίνεται και που  φτιάχτηκε από παιδιά και εκπαιδευτικούς του ΕΕΕΕΚ Χίου.

Η 2η μέρα ξεκίνησε με ξενάγηση στο χώρο του Luovi από μαθητή. Στο συγκεκριμένο χώρο στο Tampere έχουν τα παρακάτω εργαστήρια:
Τμήμα Γραμματέων

  • Συνεργείο καθαριότητας
  • Στεγνοκαθαριστήριο
  • Catering
  • Μας έκανε μια παρουσίαση της εκπαίδευσης στο Luovi όπου:
  • Οι σπουδαστές είναι από 15 χρονών μέχρι 20 ή 22.
  • Παρακολουθούν 2 χρόνια προεπαγγελματικά εργαστήρια
  • Συνεχίζουν 3 χρόνια σε επαγγελματικά εργαστήρια
  • Μπορούν να παρατείνουν 1 χρόνο ακόμα την φοίτηση τους.
  • Μετά την φοίτησή τους, ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός αναλαμβάνει να βρει επαγγελματίες που θα τους ενδιέφερε να εκπαιδεύσουν Αμεα στην δουλειά τους. Οι συγκεκριμένοι επιχειρηματίες πρέπει να έχουν ειδικά προσόντα και επιχορηγούνται από τον οργανισμό.
  • Η εκπαίδευση περιλαμβάνει θεωρητικό και πρακτικό κομμάτι.
  • Εκπαιδεύονται όλοι μαζί ανάλογα με την ηλικία και όχι το επίπεδο.
  • Υπάρχει εξατομικευμένο πρόγραμμα για κάθε μαθητή .
  • Σε μία τάξη μπορεί να είναι και 9 μαθητές με διαφορετικές ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
  • Παίρνουν  βασικές γνώσεις στο μάθημα των  μαθηματικών, της γλώσσας κα.
  • Ένας εκπαιδευτικός κάνει όλα τα μαθήματα
  • Αν χρειαστεί χωρίζονται σε ομάδα 2 ή 3 ατόμων και εκπαιδεύονται ξεχωριστά
  • Στο προεπαγγελματικό στάδιο η πρακτική γίνεται στους χώρους του σχολείου.
  • Έμφαση δίνεται στο πρακτικό κομμάτι και όσα άτομα είναι ικανά, μπορούν να δουλέψουν τελειώνοντας το Luovi, βγαίνοντας στην αγορά εργασίας σαν ισότιμοι επαγγελματίες.

Στη συνέχεια παρουσιάστηκαν τα εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών όσον αφορά την συμπερίληψη ατόμων με αναπηρία στα κανονικά σχολεία. Κατόπιν χωριστήκαμε σε ομάδες εργασίας και τέλος έγινε η συνάντηση των συντονιστών όπου ορίστηκε η επόμενη συνάντηση για  την Crotone ? Ιταλία 24-30 Μαρτίου 2015, η επόμενη εργασία που αφορά την ένταξη στην εκπαίδευση και πως θα ανταποκριθούν οι εκπαιδευτικοί στις ανάγκες της ένταξης, μέσα από πρακτικά παραδείγματα, στρατηγικές, προσεγγίσεις στο εκπαιδευτικό σύστημα κάθε χώρας.

Και βέβαια δεν θα έπρεπε να παραλείψουμε τις  κοινωνικές και πολιτιστικές δραστηριότητες που μας έφεραν πιο κοντά. Γνωρίσαμε τον τρόπο ζωής και διασκέδασης. Μάθαμε για την κουλτούρα τους και τα έθιμα τους . Επισκεφθήκαμε το SpyMuseum, την Χριστουγεννιάτικη αγορά, χώρους διαμορφωμένους από εργοστάσια σε πολιτιστικά κέντρα.

9