22
Dec

Δελτίο Τύπου: Επίσκεψη στην Πολωνία

Δελτίο τύπου

(δημοσιεύτηκε στις ηλεκτρονικές εκδόσεις των εφημερίδων Astraparis, Politis, Aplotaria)

Το ΕΕΕΕΚ Χίου ξεκίνησε την υλοποίηση νέου ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+  με τίτλο: «Visible Teaching4Performance», διάρκειας 3 χρόνων από το Σεπτέμβριο του 2017 έως και τον Αύγουστο του 2020. Το διάστημα από 13έως 17 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε στο Rybnik της Πολωνίας η πρώτη συνάντηση του προγράμματος και το σχολείο μας εκπροσώπησε ο συντονιστής του προγράμματος κος Δημήτριος Αντώνογλου και η κα Τζένη Βούλγαρη.

H Ευρωπαϊκή Εκπαιδευτική Πολιτική για το διάστημα 2010-2020 έχει δύο σημαντικούς στόχους:

  1. Μείωση του ποσοστού των μαθητών που εγκαταλείπουν το σχολείο από το 15 στο 10%
  2. Αύξηση του ποσοστού των πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε 40%

Για να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι, η μάθηση πρέπει να γίνει πιο αποτελεσματική.

Η ομάδα του ερευνητή John Hattie επεξεργάστηκε δεδομένα από δεκάδες χιλιάδες μελέτες σχετικά με τους παράγοντες που κάνουν τη μάθηση πιο αποτελεσματική. Υποστηρίζει ότι η απόδοση των εκπαιδευτικών συστημάτων, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το να βλέπουμε τη διδασκαλία από την οπτική γωνία του μαθητή («ορατή μάθηση»). Αυτό με τη σειρά του οδηγεί σε λιγότερες αποχωρήσεις από το σχολείο και σε ακαδημαϊκή  επιτυχία.

Σύμφωνα με αυτή την βασική ιδέα του έργου, τα σχολεία-εταίροι :

  • Διερευνούν τι αποτελέσματα μπορεί να έχει στα σχολεία τους, η επίγνωση και εφαρμογή των αρχών της «ορατής μάθησης» (συλλογή πληροφοριών από τους εταίρους σχετικά με το status quo της εφαρμογής των συγκεκριμένων κατευθυντήριων γραμμών στα εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών)
  • Εντοπίζουν τους ιεραρχικά σημαντικότερους παράγοντες που βελτιώνουν την απόδοση της διδασκαλίας και εκμάθησης.
  • Εξετάζουν τα σχέδια ανάπτυξης των σχολικών τους μονάδων και τη συμβατότητα τους με τα με τα αποτελέσματα της  Έρευνας του Hattie;
  • Σχεδιάζουν υλικό, εφαρμόζουν μελέτες, υλοποιούν προσεγγίσεις / καλές πρακτικές και αξιολογούν με βάση τις προσωπικές ανάγκες κάθε χώρας και σχολείου.